Metody pracy

Zapoznaj się z tym, jak pracujemy.

Metoda projektu
"Mali Badacze"

Zgodnie z opinią prof. Lilian G. Katz małe dzieci to naturalni antropologowie, lingwiści i naukowcy. Praca metodą projektu opiera się na naturalnych skłonnościach do obserwowania i badania otoczenia. Nauczyciel kreuje sytuacje edukacyjne podczas których wrodzone kompetencje dzieci mogą się ujawniać i rozwijać. Podejście projektowe odpowiada na potrzeby rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym. Obserwacje oraz zabawa to naturalne sposoby uczenia się dzieci. Celem edukacji jest jak najszersze angażowanie umysłu uczącego się dziecka włączając w to jego wrażliwość estetyczną, moralną, społeczną i duchową. Gotowość dzieci do bycia zainteresowanym i zaangażowanym w wysiłek intelektualny jest wzmacniana.

Kolorowe plamki.
Dzieci ekscytują się podczas eksperymentu chemicznego w Przedszkolu Żyrafa.

Czym jest projekt badawczy?

To pogłębione badanie tematu bliskiego dziecku, które jest ukierunkowane na uzyskanie odpowiedzi na pytania nurtujące dzieci w danym obszarze.

Nauczyciel = Obserwator

Koordynuje pracę i organizuje przestrzeń reagując na aktywność dzieci, planuje treści i cele dydaktyczne.

Dziecko = Badacz

Samodzielnie doświadcza, jest stawiane w sytuacjach problemowych, ma wpływ na organizację projektu.

NVC - Nonviolent Communication

Mówimy językiem Żyrafy! Jako pierwsze przedszkole w Trójmieście realizujemy założenia metody Nonviolent Communication – Porozumienia bez Przemocy. Ściśle współpracujemy z trenerami NVC w obszarze szkoleń, warsztatów, hospitacji. Nasz zespół cyklicznie uczestniczy w warsztatach i szkoleniach pogłębiających umiejętności empatycznej komunikacji oraz bierze udział w Studium Mediacji. Kadra przedszkolna opiniowała autorski program 'Sen Żyrafy’, dzięki któremu model komunikacji opartej na wzajemnym respektowaniu uczuć i potrzeb wprowadzamy w każdej grupie wiekowej Żyrafowych Przedszkolaków.

Obserwacje, uczucia, potrzeby i prośby to stałe elementy komunkacji u naszych przedszkolaków, nauczycieli oraz rodziców!

Kolorowe plamki.
Mała dziewczyna mocno przytula swoją różową zabawkę.

Mindfulness

Żyrafowe dzieci mają okazję zbliżyć się do świata spokojnej i uważnej żabki, wykorzystując do tego techniki mindfulness. Rozwijamy umiejętność wyciszenia, zwolnienia, koncentracji uwagi i relaksacji podczas udziału w różnych aktywnościach. Mindfulness praktykujemy poprzez różne ćwiczenia oddechowe, rozwijanie umiejętność uważnego słuchania, smakowania oraz dotyku poprzez udział w zabawach sensorycznych i sensoplastycznych.

Kolorowe plamki.
Dziewczyna w blond włosach przynosi do Przedszkola Żyrafa swoje zabawki.

STEAM

Nauka i zabawa w jednym!
W naszym przedszkolu dzieci uczą się przez działanie! Zajęcia STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Math) to wyjątkowe połączenie nauki, technologii, sztuki i matematyki, które rozwijają kreatywność, logiczne myślenie i ciekawość świata. Poprzez eksperymenty, budowanie, projektowanie i tworzenie, dzieci zdobywają wiedzę i umiejętności potrzebne w przyszłości – a wszystko to w formie inspirującej zabawy!

Kolorowe plamki.
Dwójka dzieci wykonuje eksperyment chemiczny, przelewając ciecz do zlewki.

Outdoor

Wierzymy, że najlepsze lekcje często odbywają się… pod gołym niebem! Zajęcia outdoorowe to codzienne odkrywanie świata poprzez ruch, zabawę i kontakt z przyrodą. Dzieci rozwijają sprawność fizyczną, ciekawość świata i umiejętności społeczne, jednocześnie ucząc się szacunku do natury. Wspólne eksperymenty, obserwacje i zabawy w naturalnym otoczeniu to nie tylko świetna przygoda, ale i sposób na harmonijny rozwój.

Kolorowe plamki.
Mała dziewczynka wspina się po skałkach na placu zabaw.

Adaptacja

Adaptacja w Przedszkolu Niepublicznym Żyrafa jest bezpłatna tak długo, jak dziecku w przedszkolu towarzyszy rodzic. Czas ten w zależności od potrzeb i możliwości indywidualnych może trwać do 10 dni roboczych. W tym czasie naliczana jest tylko stawka żywieniowa. 

Przedszkole Niepubliczne Żyrafa jest czynne codziennie od godziny 7:00 do 17:00. 

Kolorowe plamki.
Dziecko z rodzicem na dniu adaptacyjnym w Przedszkolu Żyrafa.

Proces Adaptacji

Pierwszego dnia adaptacji zapraszamy jednego z rodziców lub opiekunów wraz z dzieckiem między godziną 8.00 a 9.00. Podczas adaptacji zajęcia w grupach odbywają się zwyczajowym rytmem. W początkowym okresie do udziału w zajęciach zapraszamy rodziców, z czasem w porozumieniu z nauczycielem wycofują się. 

Proces adaptacji jest w miarę możliwości zindywidualizowany. Szczególnie ważna w tym okresie jest współpraca rodzica z nauczycielem, dlatego zachęcamy do aktywnej komunikacji, która pozwoli nam wspólnie ustalać kolejne kroki.

Wiemy, że możliwości czasowe są różne dlatego prosimy podczas naszego pierwszego spotkania o poinformowanie nauczyciela o swojej dyspozycyjności. Jesteśmy przygotowane również na sytuację, w której dziecko od pierwszych dni pozostanie w placówce tylko z nami.

Porządek dnia w każdej grupie narzuca nam czas posiłków i odpoczynku. Prosimy wziąć pod uwagę poniższy plan we wspólnym z nauczycielem ustalaniu czasu przyjścia i wyjścia dziecka z placówki podczas adaptacji.

Trzy kolorowe łatki.

Stałe punkty dnia

8.00 – 9.00 – śniadanie
12.00 obiad – II danie
12.30 – leżakowanie (3-latki)
15.00 – obiad – zupa
16.00 – podwieczorek
Między śniadaniem a obiadem dzieci jedzą owoce/ warzywa w ramach II śniadania.

Ze względów formalnych w adaptacji mogą wziąć udział dzieci, których rodzice podpisali umowę.

Przewijanie do góry