Metody pracy
Zapoznaj się z tym, jak pracujemy.
Metoda projektu
"Mali Badacze"
Zgodnie z opinią prof. Lilian G. Katz małe dzieci to naturalni antropologowie, lingwiści i naukowcy. Praca metodą projektu opiera się na naturalnych skłonnościach do obserwowania i badania otoczenia. Nauczyciel kreuje sytuacje edukacyjne podczas których wrodzone kompetencje dzieci mogą się ujawniać i rozwijać. Podejście projektowe odpowiada na potrzeby rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym. Obserwacje oraz zabawa to naturalne sposoby uczenia się dzieci. Celem edukacji jest jak najszersze angażowanie umysłu uczącego się dziecka włączając w to jego wrażliwość estetyczną, moralną, społeczną i duchową. Gotowość dzieci do bycia zainteresowanym i zaangażowanym w wysiłek intelektualny jest wzmacniana.
Czym jest projekt badawczy?
To pogłębione badanie tematu bliskiego dziecku, które jest ukierunkowane na uzyskanie odpowiedzi na pytania nurtujące dzieci w danym obszarze.
Nauczyciel = Obserwator
Koordynuje pracę i organizuje przestrzeń reagując na aktywność dzieci, planuje treści i cele dydaktyczne.
Dziecko = Badacz
Samodzielnie doświadcza, jest stawiane w sytuacjach problemowych, ma wpływ na organizację projektu.
NVC - Nonviolent Communication
Mówimy językiem Żyrafy! Jako pierwsze przedszkole w Trójmieście realizujemy założenia metody Nonviolent Communication – Porozumienia bez Przemocy. Ściśle współpracujemy z trenerami NVC w obszarze szkoleń, warsztatów, hospitacji. Nasz zespół cyklicznie uczestniczy w warsztatach i szkoleniach pogłębiających umiejętności empatycznej komunikacji oraz bierze udział w Studium Mediacji. Kadra przedszkolna opiniowała autorski program 'Sen Żyrafy’, dzięki któremu model komunikacji opartej na wzajemnym respektowaniu uczuć i potrzeb wprowadzamy w każdej grupie wiekowej Żyrafowych Przedszkolaków.
Obserwacje, uczucia, potrzeby i prośby to stałe elementy komunkacji u naszych przedszkolaków, nauczycieli oraz rodziców!
Mindfulness
Żyrafowe dzieci mają okazję zbliżyć się do świata spokojnej i uważnej żabki, wykorzystując do tego techniki mindfulness. Rozwijamy umiejętność wyciszenia, zwolnienia, koncentracji uwagi i relaksacji podczas udziału w różnych aktywnościach. Mindfulness praktykujemy poprzez różne ćwiczenia oddechowe, rozwijanie umiejętność uważnego słuchania, smakowania oraz dotyku poprzez udział w zabawach sensorycznych i sensoplastycznych.
STEAM
Nauka i zabawa w jednym!
W naszym przedszkolu dzieci uczą się przez działanie! Zajęcia STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Math) to wyjątkowe połączenie nauki, technologii, sztuki i matematyki, które rozwijają kreatywność, logiczne myślenie i ciekawość świata. Poprzez eksperymenty, budowanie, projektowanie i tworzenie, dzieci zdobywają wiedzę i umiejętności potrzebne w przyszłości – a wszystko to w formie inspirującej zabawy!
Outdoor
Wierzymy, że najlepsze lekcje często odbywają się… pod gołym niebem! Zajęcia outdoorowe to codzienne odkrywanie świata poprzez ruch, zabawę i kontakt z przyrodą. Dzieci rozwijają sprawność fizyczną, ciekawość świata i umiejętności społeczne, jednocześnie ucząc się szacunku do natury. Wspólne eksperymenty, obserwacje i zabawy w naturalnym otoczeniu to nie tylko świetna przygoda, ale i sposób na harmonijny rozwój.
Adaptacja
Adaptacja w Przedszkolu Niepublicznym Żyrafa jest bezpłatna tak długo, jak dziecku w przedszkolu towarzyszy rodzic. Czas ten w zależności od potrzeb i możliwości indywidualnych może trwać do 10 dni roboczych. W tym czasie naliczana jest tylko stawka żywieniowa.
Przedszkole Niepubliczne Żyrafa jest czynne codziennie od godziny 7:00 do 17:00.
Proces Adaptacji
Pierwszego dnia adaptacji zapraszamy jednego z rodziców lub opiekunów wraz z dzieckiem między godziną 8.00 a 9.00. Podczas adaptacji zajęcia w grupach odbywają się zwyczajowym rytmem. W początkowym okresie do udziału w zajęciach zapraszamy rodziców, z czasem w porozumieniu z nauczycielem wycofują się.
Proces adaptacji jest w miarę możliwości zindywidualizowany. Szczególnie ważna w tym okresie jest współpraca rodzica z nauczycielem, dlatego zachęcamy do aktywnej komunikacji, która pozwoli nam wspólnie ustalać kolejne kroki.
Wiemy, że możliwości czasowe są różne dlatego prosimy podczas naszego pierwszego spotkania o poinformowanie nauczyciela o swojej dyspozycyjności. Jesteśmy przygotowane również na sytuację, w której dziecko od pierwszych dni pozostanie w placówce tylko z nami.
Porządek dnia w każdej grupie narzuca nam czas posiłków i odpoczynku. Prosimy wziąć pod uwagę poniższy plan we wspólnym z nauczycielem ustalaniu czasu przyjścia i wyjścia dziecka z placówki podczas adaptacji.
Stałe punkty dnia
8.00 – 9.00 – śniadanie
12.00 obiad – II danie
12.30 – leżakowanie (3-latki)
15.00 – obiad – zupa
16.00 – podwieczorek
Między śniadaniem a obiadem dzieci jedzą owoce/ warzywa w ramach II śniadania.